Tova Olsson♥

Alla inlägg under juni 2011

Av tovaolsson - 24 juni 2011 21:22

inte hänt så mkt , tar de lite snabbt bara :P

igår va jag på lager med theo (PASSADE HAN)

och på kvällen va jag på majstångsresning med lagerqvist :)

idag har jag varit och tävlat kom 3a:D glad <3

och så fyller jag år :)

och vi firar midsommar här och har rest majstång och dansat och äter jodrgubbar och en massa mer :) 

det va en kort sammanfattning av allt :P

men ska snart sova imorgon åker jag till idre och kommer hem nästa söndag så antar att de inte blir nå bloggning då men kolla för säkrehetens skull :)

skriver mer imorgon innan jag åker hejdå kram ♥

Av tovaolsson - 22 juni 2011 21:20

Ja som ni ser i rubriken är det klart nu ^^

fick en ass grym cykel är såå nöjd ! :D

tack mormor och morfar

mamma och pappa 

farmor och dan

ulla och gustav för den :) ♥

   SNYGGAST !


så fick jag örhängen av farmor och dan men de va ju med och betalade cykeln oxå ^^  så fick jag hundra kronor av mormor och morfar , de va ju oxå med och betalade cykeln^^  och 250 av ulla och gustav fast de va med och betalade cyklen :oo ^^                                    och 200 av jonatan josefin och sara :)                                                                                                200 av eddie jonas och diana , och 3 trisslotter jag vann 10 kr :oo wihoo :)                                  precis va jag ville ha , för vi ska ju till turkiet :) ♥♥♥                                                                       och en blomma av mormor och morfar :) de va ju med på cykeln som sagt ♥                                 Och blommor av farmor och dam som oxå vad med på cykeln :) ^^  tack för allllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllt !!!!!!!!!!!!! ♥                                                                              Nu kommer bara lite bilder ♥                                             min ena tårta med kladdkaka som tårt botten :) , mitt eget förslag ♥   ja , en stol som ni ser , men den är inte så hel :o , jag och några fler va ute på vägen och provade cyklarna :) då hörde vi en smäll då ramlade morfar i golvet :oo hahah men stolen va lite trasig innan :P såå lyckat ! :)                                                                                                           ja dom bilderna får räcka :) , är ganska trött nu så ska snart krypa ner i min sköna säng (Y) imorgon ska jag passa theo på dan och då ska vi väll antagligen cykla lite :) , sen på kvällen ska vi på majstångsresning kulkul :) ♥ japp men kom ihåg jag fyller år på fredag inte idag :P






Av tovaolsson - 22 juni 2011 11:37

tjooo , har varit och handlat till "KALASET"  

håller  på och bakar tårta nu , fast min egen speciall tårta blir det !  

hoppas på att den bir ggggoooooddd  

men måste fortsätta baka nu så jag blir klar nån gång också , kulit !

hare bra så länge ☺



alla måste rösta i omröstningen tycker jag ! ♥ 

Av tovaolsson - 21 juni 2011 20:36

Träning = anklarad !

träningen va kul men jobbig men det är då man blir stark elle hur ?

annars har jag då fattat helt fel , fast det vet jag ju att jag inte har :P

men vi körde intervaller 70 sek springa 20 sek vila , det körde vi 14 gånger :)

sen körde vi springa så snabbt man kan 2 lycktstolpar och gå 2 :)

sen hade vi visst tränat 1 timme :P

aja , såg att nån röstat i omröstningen ! :)

fortsätt !!!! ,, vilken film ska vinna ? ♥

ska läga mej och se på film nu :) blir rosa-the movie , orkar inte leta på nån annan !

imorn ska jag typ städa och baka och fixa hela dan ! :) sen vid 18 blir det "KALAS" :P

kulkul :)

men kram / tova ♥

Av tovaolsson - 21 juni 2011 16:41

hejj , ♥

sov hos kusinerna igår ♥

men idag va jag trött för min kusin låg och sa är du vaken tova ? hela tin kl: 04.30 imorse :S ,, va lite trött då bara !

men idag så har vi badat och spelat kubb och nu är jag hemma :) äntiligen ♥

ska på träning vid 18 med pappa :) , på fredag är det orsakajten i orsa om ni inte fatta de , de är på midsommarafton och min födelsedag ! :oo , jippie ♥

men svara på omröstningen där ---------------------------------------------------->> 

typ :) 

aja ska baka imorgon för vi ska ha släktKALAS :)


Av tovaolsson - 20 juni 2011 13:33

Sitter och tittar på film med brosan här :) ♥

har varit på cyklepromenad med han ner till dagis och hämtat hans kläder som va kvar där och så va vi ner och köpte glass och present till mamma som fyller år idag :) 

GGGGRRRRAAAAAAATTTTTTTTTTTTTTTTTIIIIIIIIIISSSSSSSS
SSS ♥

och så tog vi lite kort med mica på vägen hem :)

   Min älskade och bästa lille bror ♥ Jag älskar dej ♥

nyss sken solen och det va riktigt skönt ute , nu regnar det :oo menmen , det blir nog fint snart igen , hoppas jag !  , när mamma kommer hem ska vi ha lite överraskning med tacos och presenter :) sen åker jag och theo och sover hos faster sara och kusinerna :) men men har en blogg här som jag tycker ni ska läsa , ppaulinaa.devote.se :) men ska se på film med theo nu hejdå ♥



Av tovaolsson - 19 juni 2011 15:04

Hej , nu är det söndag det betyder att jag måste välja vilken blogg jag gillar mest av de som är med i tävlingen och jag är nog klar så ja den finaste bloggen (enligt mej) är: ellaolsson.bloggplatsen :) nu tror ni det är bara för det är min syster säkert ! 

men så är det absolut inte ! jag tycker det bara , men ni andra har också enormt fina bloggar :) det va svårt att välja ! ♥ men nu är det så att jag vet inte hur det blir med bilden eftersom ella precis åkt på läger och kommer hem på tordag så får prata med hon då :))


men iallafall idag har jag varit på träning med sågmyra skidkludd :)

vi cyklade 3 mil :P drygt va det men kul , men när vi cyklade i skogen och vi nästa va hemma så körede en på en sten och han hade sånna här smala däck så först stannade han för att hans sak i däcket veck sej :oo ( kommer ej ihåg va det heter ) och sen så gick han för han kunde ju inte cykla på det :oo då ba small de till , då small däcket oxå :P inte kul :S

så pappa och jag skyndade sista bitten hem och hämtade bilen och skjutsade hem honom :)

sen dess det va vid 12 vi kom hem har jag typ städat settat vid datorn varit ute med kaninen och typ bara slööat :)) och nu sitter jag här :) , jag har kollat lite på dalarnas orienteringsförbund och då såg jag att jag glömt att anmält mej till distriksmatchen alltså en intresse anmälan om att jag vill va med .. och då så hade de redan tagit ut alla som skulle vara med och tävla för dalara :/ då blev jag lite sur på mamma för hon glömt och anmält mej så tittade jag alla som blivit med då såg jag att de va många fler i de andra klasserna än i D13 , D13 är den klass jag skulle sprungit i . Då sa jag det till mamma och hon sa att hon också hade sätt de :) då skickade hon ett mail till don som bestämmer och D13 så nu sitter jag och hoppas på att jag ska komma med ! det vore såå kul , och mamma sa att om jag anmält mej hade jag kommit med och det tror jag med :) ♥ såå snälla ! jag vill så mkt ♥

 

Av tovaolsson - 18 juni 2011 13:20

Kom precis hem från kari (eller ett tag sen) vi åkte dit vid 5 igår :) ♥

och så när vi kom dit lagade vi mat , kari äger på att göra gryma maträtter igår fick vi en underbart god soppa ! ♥ måste få reseptet :) sen efter maten gick vi ut i en stuga som det fanns sängar och kök i som vi skulle sova i det va grymt mysigt :) då satt vi vid bordet och lyssnade på radio och smokade i oss läsk godis och chips :) ♥ sen la vi oss i dubbelsängen och såg på film ! en grym och bitande film ! ♥

den handlar om edith piaf - en väldigt breömd sångerska !

om hennes uppväxt med en mamma som super sig full och sjunger på gattorna

och hennes pappa kommer och hämtar henne och lämnar hon hos son farmor som jobbar på ett horhus , där blir hon omhändtagen av en kvinna som blir som en mamma för henne men hon är oxå hora.. !

sen när allt är som bäst för edith kommer pappan tillbaka och hämtar hon och hon får följa med honom och han super oxå ..

sen får man se om hennes kariär som sångerska och när don tar droger och hittas på gatan som sångerska ! ,,

en underbar film jag tycker ni ska se ! 

 den är fransk som edith själv.

hon dör som 45 åring för alla droger.

 edith som gammal :P

           som ung ! 


två av hennes låtar :) 

aja men nog pratat om henne .. kolla filmen !


men alltså egentligen ! vaf tycker ni om den här låten ? :ooo

Lite överdrivet eller ??






låttips :) ♥

 Kram hejdå ♥


ska in till falun och se på när skidåkarna åker på snö !


va med i tävlingen sista dagen imorgon säger jag vinnaren ♥

Ovido - Quiz & Flashcards