Tova Olsson♥

Alla inlägg under juli 2011

Av tovaolsson - 31 juli 2011 09:24

hejhej

sitter just nu i grycksbo har sovit hos farmor :)

men ja skriver sen nu ska jag diuscha sen ska vi typ ut och bada och mkt mer :)

byebye <3

Av tovaolsson - 29 juli 2011 18:38

hejhej !

hemma igen efter 8 dagar på moheds flygplats :)

lite resultat här nu för er som är intresserande ps: ni andra kan också läsa tycker jag. 

etapp 1 - kom 14 av 129 :)

etapp 2 - kom 17 av 129 :)

etapp 3 - blev ej godkänd men egentligen skulle jag inte blivit det för jag var vid ALLA då menar jag ALLA 3an också och stämplade fast tydligen tog det inte .. :(

gissa om jag blev ledsen .. :/ för jag hade aldrig blivit det innan och ja o-ringens alla 5 etapper hör ihop .. det är en jaktstart på de samanlagda efter alla etapper på fredagen (alltså idag) och ja så va de .. är fortfarande besviken :/ för om jag blivit godkänd som jag skulle blivit hade jag kommit 6a av 129 :/

etapp 4 - kom 9 av 129 :)

etapp 5 - blev att springa öppen 6 bara för att jag blev ej godkänd på etapp 3 och öppen 6 motsvarar samma svårighetsgrad som de som är 16 år så det va svårt men kul ! klarade hela banan och tävlade mot alla åldrar kom 29 av 70 ungefär :)

ja och de va etapperna när vi inte tävlade badade vi massor , va på disco , spelade kort , cyklade ,  va på prisutdelning eftersom min syster ellaolsson.bloggplatsen.se vann etapp 1 , jag tror inte många fattar hur stor o-ringen är egentligen det är världens/sverigens största orienteringstävling och det är hur stort som helst att vinna den :) så grattis syrran sen får ni läsa rästen av resultaten från henne på hennes blogg :) ^^

och så träffade vi charlotte kalla :p fick hennes autograf (igen) på ett linne :)

och så träffade jag en del av sveriges orienteringslanslag och fick deras autografer :p och så fick jag en höst jacka av mamma kommer massa bilder sen på den och bilder jag tagit under veckan :) 

aja ska kanske ner och bada vet faktiskt inte men min dator är typ trasig så sitter på ellas ska titta runt lite hejdå :) ♥

Av tovaolsson - 20 juli 2011 20:10

hej :)

glömde eller orkade inte skriva någonting igår men jag var iallafall ner och badade med Ella och Andreas och så bytte jag och Ella rum så nu har jag ett större rum skönt ! och en större säng 1,20 jippi !    den är så skön ! ♥

imorgon åker vi till söderhamn på o-ringen 2011 ♥♥♥♥♥♥

längtar !! men ja det här blir nog de sista inlägget på 9-10 dagar för jag blir borta tills nästa fredag och då när jag kommer hem kommer jag antagligen inte orka skriva så det lär väll inte bli förns på lördag eller söndag nästa vecka   

men det ska iallafall bli jätte kul orientering är bääst så är det bara !

helt klart :) fått lite frågor om hur jag kan tycka om att springa runt i skogen och leta :p jag tycker det bara är så kul och jag är så glad när jag kommer i mål det liksom lysser om mig säger mamma och det måste ju bara vara positivt ! ♥

ja idag var jag Ella Theo och pappa hos pappas farbror Gustav och hans fru Ulla   det va kul för vi hade lite mobil lektioner om hur man smsar och hur man lägger till kontakter och så fick jag Ella och Theo 100 kr var att handla för på o-ringen    tacktack  

 har iallafall skrivit en massa och packat och så idag , för att jag ska veta massa om alla starter på o-ringen , men nu ska jag packa lite till sen är det nog bäst att sova    hejdå kram♥  

Av tovaolsson - 18 juli 2011 23:54

hejhej

kom nyss hem från byn , vart på skolan med Noa, Bella , Clara och Amalia (:

det va as kul :p

kom hem 23:30 typ :p

vi gick dit och hem :p

de va ju roligast och gå hem tkr jag jag gick och pratade i telefon hela vägen hem och clara :p haha det va najs de andra ba men sluta prata vi ba : vadå nej? varför de ? hahah men pratade ända till jag stod utanför dörren (:

de va så najs (: men imorgon åker Clara Bella och Amalia hem till borlänge så trök !

vi har haft 2 helt fantasktit roliga dagar och de är 1 kvar (: ♥♥

men nu måste jag sluta skriva  för min dator har inge batteri och sladden ligger nere så hare bra (:

föresten iaf 1 med i tävlingen ? ska hon inte ha nå konkurens ? 

hahaha xd

Av tovaolsson - 18 juli 2011 12:05

huuj :p

Jonas och Eddie va nyss förbi här och fikade och pratade lite och jonas fixade min dator typ så den inte är lika seeg och laggar (: 

men det är såå tråkigt väder så man spyr !

vill ju vara ute ju !..

vet ni ? jag läängtar till skolan ? är det inte lite konstig eller ?

haha :p

menmen ingen som vill vara med i tävlingen ?

diss då .. :( haha xd

orkar inte skriva mer hejdå (:

Av tovaolsson - 17 juli 2011 14:58

hejhej

idag har jag vart med Noa hela dan eftersom hon sov här xd ♥

sen åkte vi med pappa till gammelgården ett gammalt hus på ett ställe i sågmyra (: och där så hjälpte jag och Noa , Ulla och städa i huset för de som typ hyr det av Ulla och Gustav har inte sagt till att de inte vill vara där mer de har bara ämnat allt och så det är taskigt ju , så kan man bara inte göra ! så vi hjälpte dom och städa det är grymt fint där jag ville flytta ditt när jag såg allt (: Noa med vi ska flytta dit tillsammans tkr jag ♥ aja sen när vi kom hem gick jag , Noa , Ella , Ellen , Theo och Leo och badade (: de va inte så varmt men jag hoppade ändå ii (: men jag va ju rädd för att göra illa foten eftersom jag vrikat den :/ inte kul .. men snart ska vi på kalas hos min kusin som fyller/fyllt 9 (: så åker vi på träning sen det är rullskidor men kan ej åka rullskidor så de blir att cykla för mej (: ♥

men måste byta kläder nu hejdå (:

 sötaste ungen i världen ♥♥

Av tovaolsson - 16 juli 2011 20:35

hej (:

idag har jag typ öhm inte gjort nånting eller jo jag har vart med Noa och sen åkte jag till biltema med pappa , ella och theo (: 

och köpte lite saker till husvagnen (: och ja sen när vi vart på kupolen (vi letade efter present till min kusin) han fyller år (: och vi ska dit på kalas imorgon han fyller 9 tror jag :p och ja nu forsätter jag från att vi hade vart på kupolen ja då skulle pappa ta ut pengar för att vi skulle åka till godis britta och köpa godis men ja då försvann hans baknkkort ? :o automaten tog de och han fick inte ut de ? men för alla som stod för gick de och sen prövade han bakom och då funkade de oxå? men pappa fick inte hans ändå ? det va hel konstigt ! men de fixa sig typ :p sen va jag med Noa igen och nu sover hon häär (: så bääst men nu ska vi se på film så hare bra (:

   hoppas den är braa (:

men föresten tävliingen där nere . ingen som vill va med elle ? ja kom på att ni måste ju ha bilder som jag vill ha så jag skickar de till er som är med :D ♥ hejdå kramis (:


Av tovaolsson - 15 juli 2011 18:00

hejhej (:

förlåt för dålig bloggning idag men har inte varit på blogg humör :/

men ja ungefär vid 10.00 imorse ringde theos kompis Isak och frågade om Theo ville med ut och cykla och då skulle pappa oxå med (: sen ringde Mathilde och Olivias pappa och sa att de oxå skulle med så då följde jag och ella oxå med det va lika bra (: fast det regnade :P men  det va iallafall kul fast de som va tråkigt va väll att jag inte kunde åka och hoppa och sånt eftersom jag vrikat foten och ja då får jag bara cykla inte typ sätta ner den hårt i marken :/ cykling är den ända träning jag kan göra för min idiotiska fot ! men ja sånt är livet jag hinner träna (: 

föresten vad tycker ni om min nya header och bakrund ? ♥ (:

är ganska nöjd tror jag , xd

men ja tänkte köra en tävling igen , eftersom det va ett tag sen (:


TTÄÄVVLLIIIINNG HÄR (: !! 

   Japp va med nu tkr jag :))                                                                               men ja ska bjuda på två bilder oxå (: ♥                                                                 kram hej ♥                                                                                                                ful på mej xd :P





Ovido - Quiz & Flashcards